06/2-06 Hänt idag + diverse reflektioner

Jamen se god kväll på dig, gode läsare.

Som första blogg måste jag utfärda ett par varningar.
Mitt språk kan anta väldigt oväntade och emellanåt okända proportioner, då jag har en tendens att ta bruk av diverse konstiga uttryck som inte ens en extremt skarp språkexpert skulle kunna tyda med sina mockafjonger och "psykoanalytiska" ordbajskommentarer.
Samt att jag inte är rädd för att uttrycka min såkit, men gärna på ett snirkligt sätt. Läs mellan raderna ifall något är oklart.

Så. Då var det färdigorerat om det.


Jaha, då vaknade man i morse då, som alla andra morgnar under dessa snart 17 år då jag har vandrat på denna jord. Eller ja, men forslat mig fram i alla fall.
Trött och inte särskilt motiverad att gå till skolan, speciellt inte naturvetenskap. Hur som haver, jag pallrade mig iväg.
Tiden fortskred relativt snabbt och smärtfritt, och då jag som bäst satt i en livlig debatt med mina feminina vänner, Kristin, Carro och Jonas så ringde min mycket gode vän Emil "BLäSEN" "Sälen" som råkade vara i faggorna på sökajobbkurs och tyckte att jag skulle skippa min spanska. Jag blev temporärt labil. Hur göra? Skippa den helt otroligt värdelösa spanskan och leka med min gode vän, eller sitta och ruttna på ännu en kass lektion med Gunnel? Jag valde att för en gångs skull ta en fräckis och SKITA i alltihop, och åka hem med Emil. Ondsint värre.

Detta ledde till ännu en eftermiddag av spelande av den helt abnormt helgrymma konsolen XBOX 360. Kul var det.
Och här sitter jag nu, och samlar damm och diverse andra småprylar. Kul liv.


Jag fick ett samtal av Agnes igår, som jag för övrigt önskar all lycka och tillfrisknad.
Detta samtal innebar bland annat diskussioner över hela hypen om muslimerna och deras bojkott av Danmark.
För det första. KOLLA I KALENDERN! Man kan inte komma och göra ett sånt här uppror FYRA!! månader efter att hä(n)delsen i fråga utspelade sig, utan att ha en riktigt dålig anledning, eller så är man helt enkelt lite mentalt blockerad.
För det andra. Man bränner väl ändå inte Islands flagga om man är arg på Danmark? Förvisso är båda språken lika oförståeliga, men det är ändå en viss geografisk skillnad. Och säkerligen en hel del andra skillnader också. Hallå i huvudet?

Dessa stridslystna människor är väl bara ute efter att få spränga, sen vem eller vad spelar ingen roll, verkar det som. Skärp sig nu!

Ja, tack för mig. "Tack för maten, smaklig spis, slå en volt och släpp en fis!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback