14/2-06

Jahaja, här sitter man och slösar syre och materia i övrigt. Thyrfing ljuder genom mina lurar, som egentligen inte är mina, men likväl de jag har på mig.



För den som faktiskt är kass och har missat det, så är det alla hjärtans dag idag. Jag är vanligtviss kass, men idag var jag lite vass, så jag höll reda på det.
Dock känns det inte så tvunget att lägga något dylikt på minnet, då jag ändå inte behöver oroa mig för risken att eventuellt bli utsatt för något som verkligen har med denna dag och dess innebörd att göra. Men likväl, jag håller andan uppe och ser glad ut.
Mitt kärleksliv ter sig dock vid detta tillfälle som en sargad gnu under någon form utav hyenarusning på någon icke vid namn nämnd savann långt borta. Och det, mitt herrskap och andra livsformer, är jäklar i mig inget konstigt superlativ av bra. Det är himskans dåligt, om jag ska vara alldeles ärlig.
Så ja, nu hade jag gnatat klart för egen del om detta.

Men fortsättningsvis, när vi ändå har ämnet uppe,  så kan jag kasta verbal dynga på hela grejen om Valentins dag.
Det var säkerligen en alldeles utomordentligt helylle idé till en början (vilket jag råkade notera var för drygt 500 år sedan), då man gav sin käresta en förgylld karljohansvamp som tecken på kärleken, eller bara helt enkelt en ny diskhandduk/yxa.
(återkommer med fortsättning senare, måste tillbaka på lektionen)



Update
Ja, nu sitter jag här och är tjock, vilket jag ju är ganska duktig på, och grunnar på dagen.
"Ja e int bitter", som en stor komiker vid upprepat antal tillfällen sade. Och jag har samma ironi i min röst som denne. Klart man är självupptagen och blir sur över den icke befintliga uppvaktningen! Det var mest bara skit med idag. Jag nickar det jag tycker stämmer bra, på msn; ..::||valentine_my_ass||::..
För övrigt är det väl samma hysteri i detta som jul, påsk, födelsedagar, midsommar och fan och hans moster. Man ska blåsa upp det så mycket man bara orkar kommersiellt, göra tonvis med pengar på det och sedan redovisa en budget som enligt dem själva svider hårt i plånboken, men som en lekman som undertecknad skulle bli alldeles till sig i byxorna av. Ja, det är ju ganska synd om storföretagen som inte kan få sin dagliga två tons last med diverse fikabröd till lunchen...



Jag känner verkligen att jag är väldigt glad och positiv i mitt skrivande! Ni får ursäkta det, men om nu något mer positivt än vanligt skulle råka hända så ska jag redogöra för det, var så säkra.

Sen vill jag gärna ha lite kommentarer också! Tycker ni att det är skit, så skriv det (fast låt helst bli), och är det bra, så skriv det (det känns bra, så skriv gärna det)!

Jag avslutar med ett citat från vår kärleksdiktskaldning på svenskan idag: "Fitta fat, handgranat!"
Tack och bock.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback