1/5-06

Så var det då ännu en gång dags att nedteckna en liten notering i cyberspace. Det har gått en lång period sedan sist, mången ting har hänt och jag har blivit tvungen att ta itu med de som har varit av negativ art. Dessutom har jag inte haft någon direkt stor lust att skriva. Men nu jäklar är kaskeloten tillbaka, och det med full kraft!


Så har då valborgsmässoafton passerat, utan att ha resulterat i några större brännskador för varken mig eller någon annan jag känner (vad jag hittills vet). Alkoholen har flödat i många vener och artärer, och så även i mina. Dock har inte jag inmundigat alkoholdrycker av den art som de flesta övriga troligen har gjort, jag fick, av mina kära vänner Emil och Robin, en back lättöl i födelsedagspresent. Jag tog av dem.


Det är också en anekdot som har utspelat sig.
Den 19 april blev jag 17 år. Vilket ju inte medför ett enda jäkla jota. Okej, man har ett år mindre kvar till körkort och utgång på de lokala klubbarna, men vad i hela frälsta bilmekanikers riksförbund.
Femton: köra moped. Vilket ju inte medförde något extra för mig egentligen, men i alla fall.
Sexton: övningsköra, och som pojke/ung man få.. eh.. ja. Utföra vuxenkram, kan man väl säga. Och A1-kort då. Ett av tre möjliga kom till nytta för mig, och det var nummer ett. Resten ska vi inte diskutera.
Arton: körkort av alla möjliga sorter. Utgång på pub/bar/klubb. Myndighetsförklaring, så ja, man får säga nej till mamma/pappa. Köpa folköl och tobaksvaror. Här kommer en, kanske två punkter vara bra för mig.
Tjugo: tillgång till Systembolaget och deras utbud av varor, samt möjlighet att ta A3-kort. Här kommer säkerligen båda vara till nytta för mig, men nummer ett kommer INTE gå till överdrift.

Så har vi då kontentan av detta . Att bli sjutton innebär inte ett förbaskade skit. Man får sitta hemma och pilla sig i naveln i ett år till, sen får man väl kanske ha lite kul åtminstone. Men innan dess. Usch.


Så, det blev inte så långt det här, men då jag är hos Emil i just detta nu så känns det inte så jäkla bra att sitta här och vara asocial mot honom. Så, over and out, och vi hörs säkerligen då jag har skaffat åkdon!


UPPDATERING! 24/1-09
Snart är jag 20, och får åtnjuta allt vad det innebär, alltså handla öl själv på Bolaget. Jag satt och läste igenom bloggen lite löst, och tänkte att "jag tror bestämt jag har ändrats lite". Jag har alltså sedan det här skrevs hunnit börja dricka, röka, snusa, jobba, tanka bilen för egna pengar och så vidare. Det är nästan lite otroligt hur det är. Förr skulle jag INTE dricka, röka eller snusa... Men här sitter jag, med en snus under läppen och en tom ölburk bredvid mig.
Jag har sagt det förr, och jag säger det igen; vilken jäkla hycklare jag är!

Kommentarer
Postat av: Ozzy

Du din lönnfeta snorvalp, skaffa ett jobb och gå och klipp dig

2006-08-20 @ 16:16:08
Postat av: Kaskeloten

Ja, Ozzy, det kan du ju göra, och därefter återkomma. Tack så mycket för den konstruktiva kritiken förresten.

2006-12-11 @ 18:43:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback